Pel treball final de l’assignatura Taller de Tràiler vaig decidir realitzar un recut de la pel·lícula francesa Amélie, de Jean-Pierre Jeunet.
Idea i intencions
La idea principal era canviar el gènere del film, capgirar-lo. El gènere de la pel·lícula original és el de comèdia dramàtica i el que he fet és transformar-la en una de suspens i misteri. Le Dernier Secret aparentment té una trama més senzilla que Le fabuleux destin d’Amélie Poulain.
Sinopsi de Le Dernier Secret: una noia arriba a una ciutat i és a través d’un seguit de pistes que es va apropant mica en mica al seu objectiu: el seu pare, un home amb un passat obscur.
Vaig escollir realitzar el recut sobre aquesta pel·lícula, ja que hi havia molts elements que em podien donar força joc, com ara les expressions de la protagonista, els moviments de càmera, zooms, les localitzacions amb un caire més fosc i l’atmosfera màgica i misteriosa que ja envolta el film original. Tots aquests elements em van inspirar per a decidir fer aquest recut.
Procés
Després de venir-me gairebé immediatament Amélie al cap, vaig descarregar-me-la i li vaig haver de canviar el format amb el MPEG Streamclip per poder-la editar. Vaig visionar dues vegades el film i, posteriorment, vaig fer un esquema de les primeres idees que van sorgir. Estava clar que el gènere seria el de suspens, però faltava concretar l’estructura i els elements sonors. Per ajudar-me vaig veure diferents tràilers i vaig decidir basar-me en el de Blancanieves, ja que era força semblant al que jo tenia al cap.
El recut constaria de tres parts:
- En la primera part la meva intenció era presentar breument l’escenari on es desenvoluparia la trama. Aquesta part ja ens deixa entreveure que allà s’amaga un succés fora de lo comú.
- A continuació vaig utilitzar l’escena de l’Amélie trobant la capsa per donar peu a la història. Es mostra la trobada de la capsa com un dels fets principals ja que, a partir d’aquí, l’acció es posa en marxa. A demés, es presenta la protagonista i el personatge secundari, que serà el que l’anirà guiant durant tot el film.
- En la tercera part el muntatge és més ràpid que en les dues anteriors i agafa ritme. És on es produeix l’acció de la pel·lícula: quan l’Amélie es recorre la ciutat en busca del seu pare, visitant la llar d’algunes persones. Vaig decidir no mostrar la identitat d’aquestes per donar-li un toc més misteriós i no desvelar tot a l’espectador.
Vaig anar veient que la divisió del tráiler en tres parts m’ajudava a explicar la història que volia i també que d’aquesta manera l’espectador la comprendria més fàcilment.
El so utilitzat en aquesta peça és només extra diegètic: tres cançons descarregades de Jamendo. Escoltar aquests temes em va facilitar la feina de crear una estructura dins del meu cap i d’imaginar-me la història d’una manera o d’una altra. Cadascun dels temes s’ajusten al ritme i l’atmosfera que volia donar a cada part del tráiler.
La tria ha estat la següent:
- Epilogue, Xalm Retribution
- La entrada en la Sala de los Caídos, Distimia
- The Corridor, Mike Allen
Vaig decidir no introduir veu en off, ni so diegètic perquè no em feia falta, i vaig pensar que més que ajudar-me em faria nosa. La història ja s’entenia d’aquesta manera, a partir de les imatges.
Valoració personal
Crec que hi ha molts aspectes a millorar en l’edició i, personalment, la música trobo que podria ajustar-se millor, però la veritat és que em vaig trobar força limitada quant a peces per escollir. Per altra banda, construir una història a partir d’imatges i música, sense diàleg ni veu en off, ha estat tot un repte i, després de moltes proves, penso que m’he ensortit prou bé.
Cada vegada que edito alguna peça em quedo fascinada del poder de la unió de la imatge i la música; com la varietat de combinacions entre una i altra poden transmetre coses tan diferents.
Webgrafia
Filmaffinity [en linea] <http://www.filmaffinity.com/es/main.html>
Youtube [en linea] <https://www.youtube.com/>